poniedziałek, 16 marca 2015

Chlebek Dalmatyński




Jeśli ktoś poszukuje śródziemnomorskich klimatów w piekarniku to ten chlebek na pewno będzie idealny. Rewelacyjnie mięciutki, pachnący bazylią,ziołami, suszonymi pomidorami i oczywiście oliwą. Jest również bardzo prosty w wykonaniu i nie wymaga dużego nakładu pracy ani czasu. Więcej na zachętę chyba nie potrzeba.
U nas chlebek doskonale się sprawdza w sytuacjach awaryjnych np.niezapowiedziana wizyta albo szybkie wyjście na imprezę. Chlebek szybszy niż make-up ;) Dodatki można dowolnie korygować, sposób podania zmieniać, więc szybko wam się nie znudzi.
Polecam serdecznie...



Składniki:

0,5kg mąki pszennej typ 500
15g drożdży świeżych / 7g drożdży instant
3 łyżki oliwy z oliwek
350ml letniej wody
1 łyżka cukru
2 łyżeczki soli
3-4 łyżeczki ziół dalmatyńskich
garść świeżej bazylii
100g sera żółtego startego lub pokrojonego w kosteczkę
100g szpinaku rozdrobnionego i odsączonego (ja zredukowałam swój na patelni z czosnkiem)
ząbek czosnku
70g suszonych pomidorów pokrojonych w kosteczkę
1szt pomidora świeżego pokrojonego w kosteczkę

Przygotowanie:

Z drożdży, cukru i wody przygotować zaczyn. Połączyć resztę składników z przesianą mąką i dokładnie wymieszać łyżką. Dolać zaczyn, zagniatać chwilkę aż do połączenia składników i odstawić w ciepłe miejsce na 20 minut.
W tym czasie przygotować sobie dowolne foremki (u mnie dwie małe keksówki). Wysmarować je tłuszczem, oprószyć mąką.
Wyrośnięte ciasto będzie lepiące i ciągnące więc przekładamy je zwilżonymi dłońmi. Ja lepiłam z niego odrywane kulki większe niż orzech włoski i układałam na blaszce. Można również uformować bochenek i przełożyć do form. Smarować wierzch oliwą.
Piec w 200st.C przez ok 15-20 minut lub do momentu aż wierzch się zarumieni.


Smacznego!
Katarzyna Soczyńska 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za dodanie komentarza. Trafił on do sprawdzenia. Pojawi się na blogu niezwłocznie :)