środa, 14 stycznia 2015

Sentymentalne kruche ciasteczka

Każde dziecko lubi pomagać w kuchni. Kiedy byłam mała pomagałam swojej mamie,teraz mój synek pomaga mnie. Pamiętam,że kuchnia była dla mnie miejscem pełnym dziwactw i zakazanych rzeczy. Kiedy zbliżały się święta w naszej ciasnej kuchni panował dwuosobowy tłok babci i mamy ale zawsze udało się wyszabrować jakieś słodycze. Nie wiem czy dobrze pamiętam kuchnię. Wąska i długa z oknem na końcu. To przez to okno poszukiwało się pierwszej gwiazdki,żeby móc radośnie wykrzyczeć,że pora na prezenty. Dużo wysokich szafek na które się wspinałam w poszukiwaniu cukierków i czekolad. Kiedy piekłam „Kasię” stawałam na taborecie jak teraz mój synek. Wspomnienia tak pięknie przenikają się z teraźniejszością.



Składniki:

300g mąki pszennej
200g zimnego masła
90g cukru pudru
16g cukru waniliowego
2 żółtka
3/4 łyżeczki proszku do pieczenia
1/2 łyżeczki cynamonu

Przygotowanie:



Mąkę dokładnie wymieszać z przesianym cukrem pudrem,proszkiem do pieczenia,cynamonem,cukrem waniliowym. Masło pokroić w kostkę i dodać do mieszanki razem z żółtkami. Zagniatamy elastyczne ciasto, formujemy kulę i wkładamy do lodówki na 30 minut.

Wałkujemy ciasto, wykrawamy ciasteczka,układamy je na blasze wyłożonej papierem do pieczenia. Piec w piekarniku nagrzanym do 180st.C

Dzieci kochają dekorować ciacha drażami :)


Miłej zabawy!
Katarzyna Soczyńska


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za dodanie komentarza. Trafił on do sprawdzenia. Pojawi się na blogu niezwłocznie :)