wtorek, 1 maja 2018

Kalendarz biodynamiczny 2018 "Dni siewu"

Kosmos i jego oddziaływanie na ziemię jest trochę zepchnięty na drugi plan. Myślę że z powodu jego nieosiągalności fizycznej. Jednak on działa bezpośrednio na wszystko co nas otacza.

Ogród jest najlepszym przykładam:)

Mamy 1 maja a więc według kalendarza siewu 2018 r. do dnia 12 maja będziemy mieli dni Kwiatu, a od 13 maja do końca miesiąca dni Liścia. O co z tym chodzi? Już wyjaśniam :)

Jak pisała Maria Thun : " W sposobie uprawy główną rolę odgrywają wpływy księżyca i gwiazd na wzrost roślin. Siły dwunasty gwiazdozbiorów Zodiaku działają pozytywnie na wzrost przy pomocy swoich impulsów i promieniowania. Rośliny dzielimy na cztery grypy, a każda powiązana jest z trzema znakami zodiaku:

Rośliny korzeniowe - Byk, Panna i Koziorożec
Rośliny liściowe - Ryby, Rak, Skorpion
Rośliny kwiatowe - Wodnik, Bliźnięta i Waga
Rośliny owocowe - Baran , Lew i Strzelec

Na grafice jest to ładnie zobrazowane :

Zdjęcie z książki Maria Thun "Mój rok w ogrodzie"

Ale jak to naprawdę działa? Na początku myliłam to z pełnią księżyca jednak chodzi o moment kiedy księżyc wchodzi w łuki zstępujące lub wstępujące. 

Księżyc zstępujący to to ziemski wdech i całe jego siły idą w korzenie. Należy w tedy przesadzać sadzonki ponieważ dobrze się ukorzeniają, sadzić cebulki kwiatowe itp...

 Księżyc wstępujący to wydech a więc liście kwiaty owoce.. W tym czasie najlepiej jest zrywać owoce, ciąć pędy...

Zdjęcie z książki Maria Thun "Mój rok w ogrodzie"

Podsumowując kwiecień i moje obserwacje w ogrodzie: Wszystko się zgadza :) Uskarżałam się nawet na leniwe pomidory, które miały mocny przestój, ponieważ wysiałam je za późno: 2 kwietnia a to był dzień spod znaku Liścia. Leniwe korzonki długo się rozrastały. Teraz z początkiem maja w stanie wega, kiedy znów mamy dni liścia i kwiatu pójdą w górę na bankowo :)

Dowody rzeczowe:





Zauważyłam jeszcze jedną ciekawą zależność.W dniach korzenia , a więc w dniach mojego znaku zodiaku : Koziorożca odnotowałam zwyżki formy zarówno fizycznej jak i psychicznej. Stało się to całkowicie spontanicznie i bez autosugestii oraz placebo kalendarzowego. Więc może warto iść tym tropem angażując się w ważne sprawy lub planując poważne życiowe zmiany? 

Jeśli ktoś ma pytania do kalendarza chętnie odpowiem :) można kierować je na maila:
katarzynasoczynska.kontakt@gmail.com

Ukłony i pięknej Majóweczki!




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za dodanie komentarza. Trafił on do sprawdzenia. Pojawi się na blogu niezwłocznie :)